Ostrzegamy przed oszustami, którzy podszywają się pod pracowników Banku !
Przestępcy mogą korzystać z techniki tzw. spoofingu numeru telefonu, w taki sposób, by na Twoim telefonie wyświetlił się numer telefonu banku lub zaufanego pracownika banku. W rzeczywistości chcą m.in. zdobyć dane do logowania, narzędzia autoryzacyjnego lub Twoje inne, równie cenne dane.
Przypominamy też, że pracownicy banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poproszą Cię o:
- podanie haseł dostępu do bankowości internetowej, aplikacji SGB Mobile, kodów PIN/SMS/BLIK lub innych danych pozwalających na dokonanie transakcji
- instalację jakiegokolwiek oprogramowania na Twoim komputerze lub telefonie.
Nie instaluj jakichkolwiek aplikacji na telefon/tablet/komputer.
Nie podawaj danych wrażliwych w tym loginów, haseł, danych karty płatniczej, danych osobowych.
W razie wątpliwości co do autentyczności rozmówcy przerwij rozmowę i skontaktuj się z Bankiem.